5-09-18
Gm. Czersk. Podziękowania
Gra terenowa w Pracowni Orange Rytel

Warsztaty z tworzenia gry terenowej z użyciem aplikacji mobilnych w Pracowni Orange w Ośrodku Kultury w Rytlu.

W dniach 27-28-29 sierpnia w Pracowni Orange w Ośrodku Kultury w Rytlu trwały warsztaty animacyjne z tworzenia gry terenowej z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. Warsztaty poprowadziła trenerka Fundacji „5 Medium” p. Anna Wuls.
Nasza najaktywniejsza i najbardziej zaangażowana młodzież, przez trzy dni pracowała nad przygotowaniem gry terenowej. Był to czas wspaniałej zabawy, ale i wytężonej pracy.
Młodzież stworzyła grę na bazie rytelskiej opowieści o „Tuchowej karczmie” (to podanie pierwszy raz zostało spisane przez młodzież: Filipa Brzezinskiego, Patrycję Mania i opiekuna grupy: Joannę Czerniejewską kilka miesięcy wcześniej, gdy zbieraliśmy materiały do zajęć).
Podczas ostatniego dnia warsztatów w naszej grze udział wzięli uczestnicy zajęć wakacyjnych w Ośrodku Kultury w Rytlu. W równych odstępach czasowych wystartowały cztery drużyny, na które po drodze czekało dużo przygód i zadań do wykonania. Drużyny, przy pomocy aplikacji na smartphone, musiały odnaleźć krwawego karczmarza by w imieniu kasztelanowej, prosić go o to by zaprzestał swoich morderczych praktyk. Na uczestników czekało wiele spotkań z mieszkańcami grodu, u których musieli wykonać różne zadania, by móc przejść dalej m.in. kasztelanowa zleca nam znalezienie karczmarza, w kwiaciarni „Gracja” musimy otrzymać znak na dłoni, by cyganki mogły przepowiedzieć nam przyszłość, kupcom musimy zapłacić za informację co do dalszej drogi, która jak się okazało, wiedzie przez bagno, w przejściu przez nie pomaga nam stara zielarka z pastuszkiem. Po drodze musimy uratować niedoszłą ofiarę krwawego karczmarza. Ten punkt przygotowali druhowie z OSP KSRG Rytel: Oliwia Danielska, Mariusz Sledz i Krzysztof Wozinski. I wyszło im to znakomicie. Wszyscy zawodnicy byli zaangażowani w niesienie pomocy poszkodowanym. Musieli wykazać się znajomością oceny stanu zdrowia ofiar, prawidłowej resuscytacji i obsługi defibrylatora zewnętrznego.
Po wykonaniu wszystkich zadań na uczestników czekało spotkanie z głównym bohaterem opowieści.
Wygrała drużyna, która jako pierwsza prawidłowo wykonała wszystkie zadania i która jako pierwsza dotarła do linii mety. Skład zwycięskiej drużyny: Justyna Pestka, Amelia Glazer, Jessica Ossowska i Hubert Kamiński. Wszyscy uczestnicy otrzymali pamiątkowe dyplomy, jak i słodki upominek.

Serdecznie dziękujemy Fundacji Orange i Fundacji „5 Medium” za zorganizowanie warsztatów. Pani Annie Wuls za profesjonalne poprowadzenie zajęć. Druhom z OSP w Rytlu i kwiaciarni „Gracja” za aktywne włączenie się w realizację gry, dzięki Waszemu zaangażowaniu, zadania dla uczestników były atrakcyjniejsze. Dziękujemy młodzieży, która przygotowała grę: Anna Łangowska, Patrycja Knitter, Katarzyna Fifielska, Anna Ossowska, Dorota Brzezinska, Michalina Gierszewska, Zuzanna Peplinska, Aleksandra Kulisiewicz i Filip Brzezinski.
Jesteście wielcy!

J.C.
Ośrodek Kultury w Rytlu





Materiały umieszczone w portalu Wizjalokalna.pl chronione są prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z materiałów w całości lub fragmentach, dalsze ich rozpowszechnianie bez zgody pisemnej redakcji portalu Wizjalokalna.pl, jest zabronione.