23-11-18
Czersk. Bez punktu – interpelacje i zapytania radnych
II Sesja Rady Miejskiej w Czersku

II sesja Rady Miejskiej w Czersku odbędzie się w dniu 30 listopada 2018 r. (piątek) o godzinie 12:00 w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Czersku z następującym porządkiem obrad:

1.    Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

2.    Ślubowanie radnych.

3.    Przyjęcie ewentualnych zmian w porządku obrad sesji.

 4.   Podjęcie uchwał w sprawie:

-       zmiany Uchwały nr XXXVII/360/09 Rady Miejskiej w Czersku z dnia 29 października 2009 r. w sprawie przystąpienia do Stowarzyszenia „Wdzydzko – Charzykowska Lokalna Grupa Rybacka „Mòrénka” – II/7/18 – str. 2,

-       zmiany Uchwały Nr VII/76/15 Rady Miejskiej w Czersku z dnia 18 czerwca 2015 r. w sprawie przystąpienia Gminy Czersk do stowarzyszenia ”Klub Żeglarski Wda Borsk” – II/8/18 – str. 4,

-       zmiany Uchwały nr XXVII/248/08 Rady Miejskiej w Czersku z dnia 27 listopada 2008 r. w sprawie przystąpienia Gminy Czersk do Stowarzyszenia „Lokalna Grupa Działania – Sandry Brdy” – II/9/18 – str. 6,

 -      zmiany Uchwały nr XV/154/2000 Rady Miejskiej w Czersku z dnia 17 lutego 2000 r. w sprawie przystąpienia do stowarzyszenia pn. „Bank Żywności w Chojnicach” – II/10/18 – str. 8,

-        zmiany Uchwały nr X/92/99 Rady Miejskiej Czersk z dnia 27 maja 1999 r. w sprawie przystąpienia do stowarzyszenia pn. Związek Samorządów Na Rzecz Modernizacji Drogi Krajowej Nr 22 – II/11/18 – str. 10,

-        powołania stałych komisji Rady Miejskiej w Czersku i określenia ich składu liczbowego oraz ustalenia przedmiotu ich działania – II/12/18 – str. 12,

 -       ustalenia składów osobowych stałych komisji Rady Miejskiej w Czersku – II/13/18 – str. 19,

 -       obniżenia ceny skupu 1 dt. żyta dla celów wymiaru podatku rolnego – II/14/18 – str. 27 ,

  -      ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Czerska – II/15/18 – str.29 ,

 -       określenia kryteriów oraz punktów za poszczególne kryteria rekrutacji do pierwszej klasy publicznej szkoły podstawowej dla kandydatów zamieszkałych poza obwodem tej szkoły, dla której organem prowadzącym jest Gmina Czersk, które będą brane pod uwagę  w postępowaniu rekrutacyjnym na rok szkolny 2019/2020 – II/16/18 – str. 31 ,

-        określenia kryteriów oraz punktów za poszczególne kryteria rekrutacji do publicznych przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w publicznych szkołach podstawowych i publicznych innych formach wychowania przedszkolnego prowadzonych przez Gminę Czersk, które będą brane pod uwagę na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego na rok szkolny 2019/2020 – II/17/18 – str.33,

 -       uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu w rejonie ulicy Krętej w mieście Czersk – II/18/18 – str.36 ,

 -       uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu w rejonie ulicy Akacjowej w mieście Czersk – II/19/18 – str. 54,

-        uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu działek o nr 1117/5 oraz 1117/6 położonych w mieście Czersk – II/20/18 – str.66 ,

 -       zmiany uchwały budżetowej na 2018 rok – II/21/18 – str. 78.

5.    Wolne wnioski i informacje.

6.    Zakończenie sesji.

Materiały sesyjne dostępne – TUTAJ



Bez punktu – interpelacje i zapytania radnych
Na najbliższej sesji nie przewidziano w porządku obrad punktu: Interpelacje i zapytania radnych. 

Sekretarz gminy Czersk informuje, że taka sytuacja jest konsekwencją wejścia w życie nowej ustawy (od bieżącej kadencji) i niedawnej zmiany statutu gminy. Poprzednio, to właśnie statut regulował formę składania interpelacji - paragrafy 38 i 39 (w ustawie przed nowelizacją nie było kwestii dotyczących interpelacji).  Z uwagi na to, że w znowelizowanej ustawie uregulowano zasady związane z interpelacjami, należało usunąć wskazane paragrafy ze statutu Gminy Czersk.

Sekretarz podaje zapis aktualnej ustawy:

Art. 24 ustawy o samorządzie gminnym

3. W sprawach dotyczących gminy radni mogą kierować interpelacje i zapytania do wójta.

4. Interpelacja dotyczy spraw o istotnym znaczeniu dla gminy. Interpelacja powinna zawierać krótkie przedstawienie stanu faktycznego będącego jej przedmiotem oraz wynikające z niej pytania.

5. Zapytania składa się w sprawach aktualnych problemów gminy, a także w celu uzyskania informacji o konkretnym stanie faktycznym. Przepis ust. 4 zdanie drugie stosuje się odpowiednio.

6. Interpelacje i zapytania składane są na piśmie do przewodniczącego rady, który przekazuje je niezwłocznie wójtowi. Wójt, lub osoba przez niego wyznaczona, jest zobowiązana udzielić odpowiedzi na piśmie nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania interpelacji lub zapytania.

7. Treść interpelacji i zapytań oraz udzielonych odpowiedzi podawana jest do publicznej wiadomości poprzez niezwłoczną publikację w Biuletynie Informacji Publicznej i na stronie internetowej gminy, oraz w inny sposób zwyczajowo przyjęty.


Tak więc interpelacje radni mogą składać w formie pisemnej w każdej chwili. Włodarz na udzielenie odpowiedzi ma 14 dni. Nowością jest też wymóg podania treść interpelacji i zapytań oraz udzielonych odpowiedzi do publicznej wiadomości poprzez niezwłoczną publikację w Biuletynie Informacji Publicznej i na stronie internetowej gminy, oraz w inny sposób zwyczajowo przyjęty. Wcześniej nie było takiego obowiązku, chociaż w części samorządów (również w Czersku) umieszczano w BIP pytania i odpowiedzi.

Co ciekawe w porządku obrad II sesji Rady Powiatu Chojnickiego znajdzie się punkt: Interpelacje i zapytania radnych – zobacz TUTAJ.

(red), UM Czersk

 





Materiały umieszczone w portalu Wizjalokalna.pl chronione są prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z materiałów w całości lub fragmentach, dalsze ich rozpowszechnianie bez zgody pisemnej redakcji portalu Wizjalokalna.pl, jest zabronione.