2-07-19
Czersk. Napełnieni nowymi wrażeniami wróciliśmy do swoich domów
Wycieczka do Gdańska i Sopotu

Dnia 24.06.2019 roku pracownicy Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Czersku i działającego w jego strukturach Ośrodka Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych zorganizowali wycieczkę do Gdańska i Sopotu dla dzieci objętych wsparciem tych instytucji.

Wyjechaliśmy ok. godz. 7 rano. Pierwszym punktem wycieczki było oliwskie ZOO. Mieliśmy okazję zobaczyć niespotykane na co dzień zwierzęta, ptaki i gady. Przemierzając alejki ogrodu, oglądaliśmy z bliska jego mieszkańców, poznawaliśmy ich wygląd i tryb życia. Wśród zwierząt dominowały słonie(afrykański i indyjski), foki, hipopotamy, żyrafy, zebry, lwy  i gepardy. Miłośnicy ptaków też nie powinni być zawiedzeni, albowiem mogli zobaczyć czaple, pelikany, żurawie, papugi, tukana, kondory i wiele innych. Wielkie  emocje budziły małpy, surykatki, osły i kozy. Mieszkańcami ZOO są też płazy i groźne gady: krokodyl, boa dusiciel i anakonda. Bezpośredni kontakt ze zwierzęciem sprawia, iż wiadomości zdobyte podczas wycieczki na trwałe zapiszą się w pamięci dzieci. Ogród zoologiczny jest uroczym miejscem do spędzenia wolnego czasu na świeżym powietrzu, jak i skarbnicą wiedzy przyrodniczej i geograficznej całego świata. Na terenie ogrodu zoologicznego, w restauracji „Łabędź” zjedliśmy pyszny obiad i posileni wyruszyliśmy w dalszą trasę, którą było zorganizowane zwiedzanie Stadionu Energa w Gdańsku. Za pośrednictwem przewodnika mogliśmy podziwiać urodę tego obiektu, gdzie udostępnione zostały miejsca, których nie sposób zobaczyć w trakcie meczu. Należały do nich: szatnie zawodników, loże VIP, tunele prowadzące na murawę, sala konferencyjna, w której przed i po meczach występują trenerzy drużyn, kaplica stadionowa, strefa mixed zone, czyli miejsce, z którego zawodnicy wychodzą na boisko. Interesującym punktem okazało się  też Muzeum Lechii Gdańsk, gdzie obejrzeliśmy eksponaty związane nie tylko z futbolem, ale również innymi dyscyplinami – kolarstwem, podnoszeniem ciężarów, rugby, lekkoatletyką czy tenisem – w których zawodnicy występowali na przestrzeni lat w barwach Lechii.

Kolejnym ciekawym i atrakcyjnym punktem wycieczki był spacer po Molo – jednym z najpopularniejszych polskich obiektów rekreacyjno-imprezowych. Półkilometrowy dystans, jaki dzieli spacerowicza, który dotarł do końca mostu od brzegu, pozwala na oglądanie i podziwianie panoramy Sopotu, poczuć i ujrzeć piękno Morza Bałtyckiego. Uczestnicy wycieczki z ochotą przechadzali się po sopockiej plaży, zbierając muszelki i mocząc nogi w morskiej wodzie. Wieczorem, w drodze powrotnej, pomimo zmęczenia dopisywały nam humory, wzajemnie dzieliliśmy się wrażeniami z wycieczki. Taki wyjazd to nie tylko świetna zabawa dla dorosłych i dzieci, ale także ciekawa lekcja geografii, biologii i sportu. Napełnieni nowymi wrażeniami wróciliśmy do swoich domów.

Zadanie zrealizowano w ramach Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2019.

Ośrodek Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

Materiały umieszczone w portalu Wizjalokalna.pl chronione są prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z materiałów w całości lub fragmentach, dalsze ich rozpowszechnianie bez zgody pisemnej redakcji portalu Wizjalokalna.pl, jest zabronione.