10-10-19
Czersk. Blog - wpisy
Dziewczęta pojechały na Węgry

Publikujemy wpisy z bloga `
POEM po Węgiersku` czterech uczennic LO w Czersku, które wybrały się na Węgry.

3 października 2019

„Witamy serdecznie!

W ramach projektu „Erasmus +” już za kilka dni mamy możliwość wyjazdu za granicę, a dokładniej na Węgry.  Z pewnością będzie to dla nas czas w którym nabędziemy bardzo dużo znajomości, wiedzy i pięknych, niezapomnianych wspomnień. Nie możemy się już doczekać!

W związku z wyjazdem do tak pięknego miejsca postanowiłyśmy, że zagłębimy się trochę w jego historię. Temat który nas zainteresował mówi o powstaniu węgierskim, które było jednym z najważniejszych wydarzeń mających miejsce właśnie na Węgrzech.

Przyczynami ekonomicznymi wybuchu rewolucji były między innymi złe warunki życia i brak wolności słowa, natomiast politycznymi, chęć odzyskania niepodległości w głównej mierze.

Powstanie trwało zaledwie osiemnaście dni (23.10.1956 r-10.11.1956 r), choć najbardziej krwawe i zacięte walki odbywały się pomiędzy czwartym a dziesiątym listopada, natomiast prześladowania trwały jeszcze przez kolejnych kilka lat.”

4 października

„Cześć! Z tej strony Paulina, Ola, Ewelina i Marcelina (czyli POEM po Węgiersku). Już jutro czeka nas niesamowita przygoda, jaką jest wyjazd na Węgry.

Nasza podróż zaczyna się od opuszczenia czerskiego peronu o godzinie 17:40, a stamtąd już prosta droga do Warszawy, skąd wylatujemy do Budapesztu. Noc spędzimy na lotnisku czekając do godziny 6:10 by wyruszyć do miejsca docelowego, stolicy Węgier.

Po dotarciu na miejsce będziemy miały możliwość wzięcia udziału w licznych zajęciach. Główna tematyka warsztatów to dziennikarstwo ale nie tylko. Podczas pobytu zaplanowane jest również zwiedzanie Budapesztu. Udział w tym projekcie to dla nas przede wszystkim  szansa na podszkolenie języka angielskiego, poznania wielu wspaniałych ludzi innych narodowości, przedstawienia naszego kraju, a także zobaczenia i być może posmakowania części Węgier :)

Już niedługo powrócimy na naszego bloga z porcją nowych wrażeń i informacji. Koniecznie wyczekujcie kolejnych postów!”

8 października 2019

„Witajcie ponownie na naszym blogu!

Wracamy do was z dawką nowych wrażeń!

Dzisiaj wraz z dziewczynami przeżyłyśmy niesamowite chwile związane z podróżą na Węgry. Nasza droga do Warszawy minęła bardzo szybko, ponieważ w Tczewie miałyśmy przesiadkę do Pendolino, o której nie wiedziałyśmy na poczatku. W stolicy jednak musiałyśmy czekać całą noc na ostatni środek transportu jakim był samolot.

Byłyśmy bardzo podekscytowane, ponieważ był to nasz pierwszy w życiu lot! Na szczęście wszystko odbyło się planowo, żyjemy!”

Podajemy adres do bloga dziewczyn, gdzie będą przedstawiać relacje z pobytu na Węgrzech – TUTAJ (https://poempowegiersku.blogspot.com/?m=1)

(red)

Materiały umieszczone w portalu Wizjalokalna.pl chronione są prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z materiałów w całości lub fragmentach, dalsze ich rozpowszechnianie bez zgody pisemnej redakcji portalu Wizjalokalna.pl, jest zabronione.