19-06-23
Gm. Czersk. ZDJĘCIA
GM. CZERSK. Wycieczka uczniów z Łęga

W dniach od 29 maja do 2 czerwca br. odbyła się wycieczka uczniów klas VII i VIII Szkoły Podstawowej w Łęgu na południe Polski.

Pierwszego dnia zwiedzaliśmy były niemiecki nazistowski obóz koncentracyjny Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu i Brzezince. Kolejnego dnia czekała nas wędrówka z przewodnikiem w Tatrach szlakiem prowadzącym na Sarnią Skałę. Po dwóch godzinach marszu uczniowie mogli cieszyć się pięknymi widokami gór.

Trzeciego dnia wybraliśmy się ponownie na wędrówkę w góry, tym razem naszym celem było dotarcie do schroniska Murowaniec, a stamtąd nad Czarny Staw Gąsienicowy, gdzie pomimo letniej aury nadal zalegał śnieg. Czwartego dnia udaliśmy się do Szczawnicy, odwiedziliśmy pijalnię wód oraz wjechaliśmy kolejką na Palenicę. Kolejnym punktem programu był spływ Dunajcem, podczas którego naszym oczom ukazywały się niezapomniane widoki.

W ostatnim dniu wycieczki udaliśmy się do Krakowa. Zwiedziliśmy Stare Miasto, Uniwersytet Jagielloński, Katedrę, a w niej oglądaliśmy Dzwon Zygmunta oraz groby królewskie. Następnym punktem wycieczki była Wieliczka, gdzie spędziliśmy w podziemiach prawie trzy godziny zwiedzając kopalnię soli.

Pełni wrażeń, choć trochę zmęczeni, udaliśmy się w drogę powrotną do domu. Dla większości z nas były to niezapomniane przeżycia.

ZS Łąg

Materiały umieszczone w portalu Wizjalokalna.pl chronione są prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z materiałów w całości lub fragmentach, dalsze ich rozpowszechnianie bez zgody pisemnej redakcji portalu Wizjalokalna.pl, jest zabronione.