12-11-25
Czersk. Jest odpowiedź starostwa
CZERSK. Mieszkaniec zgłasza uwagi – Biuro Zamiejscowe Wydziału Komunikacji i Transportu w Czersku

Mieszkaniec Czerska informuje o sytuacji jaka miała miejsce w Biurze Zamiejscowym Wydziału Komunikacji i Transportu w Czersku, gdy korzystał z jej usług (ubiegły tydzień) – wyrejestrowanie auta. 

Mówi, że podczas jego wizyty w pomieszczeniu – poczekalni znajdowało się około pięciu osób. 
„Do dyspozycji były dwa stanowiska obsługi, jednak przez cały czas aktywne było tylko jedno. Druga osoba z obsługi stała obok i nie wykonywała żadnych czynności. W momencie, gdy obsługiwany klient udał się do innego budynku zapłacić za usługę (co zajęło ok. 15 minut), obie pracownice nie obsługiwały kolejnych osób, lecz rozmawiały i śmiały się, mimo że interesanci czekali. W tym czasie jeden z oczekujących przede osobą zgłaszającą uwagi wyszedł mówiąc że woli jechać do Chojnic niż patrzeć na takie załatwianie spraw. 

Sytuacja powtórzyła się kilkukrotnie. Gdy kolejny klient wszedł po chwili spędzonej przy wypełnianiu dokumentów i poszedł do kasy w budynku obok (urząd miejski), obsługa ponownie wstrzymała pracę. Co więcej, w pewnym momencie do pomieszczenia – poczekalni wszedł mężczyzna pytając o kolejkę, lecz mimo że czekające osoby jasno zaznaczyły jej istnienie,wszedł dalej bez jakiegokolwiek zahamowana - został on obsłużony poza kolejnością ponieważ był to znajomy jednej z pań. Z kolei, gdy przyszła moja kolej po ok 1,5 h  podszedłem do okienka, usłyszałem, że nie zostałem wywołany i mam czekać, po czym jedna z pracownic udała się na zaplecze, a druga zajmowała się telefonem. Oczekiwanie wydłużyło się o kolejne 10 minut bez żadnego uzasadnienia.

Sytuacja ta wskazuje na brak organizacji pracy, brak poszanowania czasu obywateli oraz lekceważące podejście do obowiązków służbowych. Uważam, że sprawa wymaga interwencji, ponieważ takie zachowania wpływają na opinię o instytucjach publicznych i codziennym funkcjonowaniu mieszkańców.”
- napisał mieszkaniec.

Odpowiedź ze Starostwa Powiatowego w Chojnicach:

- W odpowiedzi na Pana maila dotyczącego obsługi w Biurze Zamiejscowym Wydziału Komunikacji i Transportu w Czersku informuję, że zaistniała sytuacja miała miejsce w momencie, kiedy jeden z pracowników był nieobecny w pracy. To z pewnością wydłużyło czas obsługi, ponieważ realizowana ona była przez jednego pracownika.  Prace biura wspiera stażystka, jednak nie ma ona uprawnień do wykonywania wszystkich czynności. Przepraszamy za niedogodności, które spotkały Czytelnika i dołożymy wszelkich starań, aby taka sytuacja się nie powtórzyła – odniosła się do zgłaszanej sprawy Monika Garstecka, zajmująca stanowisko ds. Komunikacji Społecznej. 

(red)





Materiały umieszczone w portalu Wizjalokalna.pl chronione są prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z materiałów w całości lub fragmentach, dalsze ich rozpowszechnianie bez zgody pisemnej redakcji portalu Wizjalokalna.pl, jest zabronione.