11-08-21
Gm. Czersk. RELACJA
Wycieczka KGW Krzyż na Kaszuby i do Łeby

W słoneczny sierpniowy poranek członkowie KGW w Krzyżu wraz z sympatykami wybrali się na dwudniową wycieczkę. Cel to Łeba, a po drodze Kościerzyna, Gołubie, Chmielno, Garcz, Łapalice i Sianowo.

Zaczęliśmy od spotkania z Królową Rodzin w kościerskim sanktuarium, następnie zwiedziliśmy Muzeum American Old Cars i Muzeum Kolejnictwa. Po technicznych ciekawostkach i wrażeniach ruszyliśmy na łono natury – do Ogrodu Botanicznego
w Gołubiu, gdzie prezentację ciekawych okazów przerwał ulewny deszcz. W pracowni ceramiki kaszubskiej w Chmielnie poznaliśmy proces wyrobu naczyń i pracy garncarskiej, a po krótkim odpoczynku udaliśmy się do Łapalic, by zmierzyć się z wielkością współczesnego zamku. Dzień zakończyliśmy Mszą św. w Sianowie, po której mieliśmy okazję poznać ciekawą historię Sanktuarium Królowej Kaszub.
Kolejny dzień wypełnił rejs statkiem, plażowanie i „klimaty” Łeby . Łapaliśmy promienie słońca, odważni korzystali z kąpieli, wszyscy spacerowali i oddychali morskim powietrzem.

Wróciliśmy do domów zmęczeni, ale i pełni wrażeń. Z myślami, dokąd wybierzemy się następnym razem…

(KGW Krzyż)

Materiały umieszczone w portalu Wizjalokalna.pl chronione są prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z materiałów w całości lub fragmentach, dalsze ich rozpowszechnianie bez zgody pisemnej redakcji portalu Wizjalokalna.pl, jest zabronione.